۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰

خالدی اعلام کرد:

تازه ترین اخبار از حوادث سیلاب/ ۲۶ مصدوم و ۱۰ فوتی

تازه ترین اخبار از حوادث سیلاب/ ۲۶ مصدوم و ۱۰ فوتی

رئیس عملیات و مدیریت بحران وزارت بهداشت، تازه ترین اخبار از خسارات سیلاب در جنوب کشور و اقدامات انجام شده در زمینه امدادرسانی به مصدومان و نیازمندان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خالدی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران، برف و وزش شدید باد در سطح کشور و رصد مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دریافت اطلاعت مراکز EOC دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجموع از ۳۱ استان (۶۴ دانشگاه علوم پزشکی) تحت تأثیر سامانه‌های بارشی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: شدت بارش‌ها در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان و در نواحی مرکزی و شمالی خراسان جنوبی و خوزستان به وقوع پیوست که منجر به آب‌گرفتگی منازل مسکونی، معابر عمومی، انسداد مسیرهای اصلی و فرعی، آسیب به زیرساخت‌های عمومی، قطعی برق و آب، آب‌گرفتگی مراکز حوزه سلامت و آسیب به برخی از مراکز درمانی و بهداشتی، حریق منازل مسکونی به دلیل اتصال برق و غیره شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: طی این حوادث ۲۶ نفر مصدوم و ۱۰ نفر جان خود را در استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان از دست دادند.

خالدی گفت: همچنین به منظور ارائه خدمات مطلوب درمانی و بهداشتی بیش از ۳۰۰ خانم باردار پرخطر و بیماران خاص از مناطق پر خطر به مناطق امن انتقال یافتند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، همچنین از مبحوس شدن ۱۰ نفر در خودروی سنگین گرفتار در سیل شهرستان تنگه توابع کنارک خبر داد و افزود: آب مسیر امدادرسانی را مختل کرده است.

وی افزود: لحظاتی قبل همگی، صحیح و سالم توسط بالگرد به فرودگاه کنارک منتقل شدند.

کد خبر 5393111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha